Followers!

Friday, December 28, 2012

Shipment 27/12 - Disaster

DISASTER! [macam dahsyat sangat bunyinya] tapi memang dahsyat tragedi yang berlaku semalam.

Kisahnya bermula...

Pagi itu, aku seperti luar biasanya sampai tempat keja jam 6.30pagi~semangat!~

Jam 7.15pagi... ting tong ting tong... bangun dengan perlahan. Punch card, sampai opis perlahan-lahan on semua komputer..

Dokumen shipment semua dah siap cuma nak letak barcode kat barang je.

Supervisor datang buka pintu warehouse. Barulah ak dapat tampal barcode. Pastu double check barang yang nak keluar.


Contoh barang yang ak dah check dan susun :


Tapi bila bayangkan bila customer tetiba call cakap, barang kurang 1 kotak... KURANG....




Nampak tak tanda merah tu. Mana pula hilangnya kotak itu.

Dalam hal ini siapa yang harus dipersalahkan.

Nak sedapkan hati yang lara ini, cakap la mungkin ak terlepas pandang.

Pengajaran dari kisahku ini :-
Carilah saksi untuk kerja-kerja begini.  Jangan saksi yang hari ini lain esok dah bertukar lain. Sebaliknya saksi yang teguh dan yang penting tak ada masalah mata.


No comments:

Post a Comment