Followers!

Monday, February 27, 2012

Skip Beat! Taiwanese Drama Episode 10

I just finished watched online Skip Beat! My favourite drama.  In this drama I love all the actor & actress.  They really suitable and their acting is same as anime.  In the Episode 10 I see Shang is same like Sho.  He really can bring up Sho character.  I will give a big applause to 'Dong Hae'.

And for Gong-Xi & Lian. I love it if the both of them become a couple. Really suitable. Lian character such a sweet when its played by 'Siwon'. Romantic but trying to hide unfortunely can see through it.

Seriously I really love 'Lian' even in anime. This is the first time see the drama with such a good and suitable actor & actress.

For Gong-Xi,  Ivy Chen can bring up the mood whether in Angel or Devil.  As in the anime.  I can't even miss one episode. Every single episode have own attraction.

For episode 10, please go to http://www.jacinda-1st.com/2012/02/skip-beat-episode-10-english-subtitles.html


~~Really worth to watch it~~

Tuesday, February 14, 2012

Just Luv Tis!








Skip Beat Taiwanese Drama - Currently Airing

Skip Beat! I think everyone know that skip beat originally from the manga japan.  Then airing as anime an sincerely i really love the anime.  And now the the live action drama in taiwanese version. Here some information for this drama.






Details

Title: 華麗的挑戰 / Hua Li De Tiao Zhan
English title: Skip-Beat!
Also known as: Extravagant Challenge
Genre: Romance, comedy
Broadcast network: FTV, GTV
Broadcast period: 18-Dec-2011 / 24-Dec-2011
Air time: Sunday 22:00-23:30

Synopsis

Manga Synopsis - Sixteen year old Mogami Kyoko sacrificed her life to support her boyfriend, Sho, so he could become a successful singer. One day, Sho suddenly breaks up with Kyoko, leaving her with nothing, and Kyoko vows revenge. She decides to delve into the entertainment world and become even more successful than Sho to get back at him. Kyoko therein meets Ren, another actor in her agency, who helps motivate her to become a top entertainer.

Cast

Ivy Chen
Choi Si Won
Lee Dong Hae
Bianca Bai

Production Credits

Original writing (manga): Skip Beat! by Nakamura Yoshiki
Producer: Niu Cheng Ze
Director: Jerry Feng 馮家瑞



can be watch at : http://www.jacinda1st.com/2011/12/skip-beat-english-subtitles.html






THE ANIME VERSION~~






p/s : Enjoy the drama & anime.

Dream High 2 - Currently Airing



Dream High Season 2


  • Episodes: 16
  • Broadcast network: KBS2
  • Broadcast period: 2012-Jan-30 to 2012-Mar-20
  • Air time: Monday & Tuesday 21:55

Synopsis

In Season Two, Kirin Arts High School has fallen from its top arts academy status into dire financial straits and is in danger of closing. This season follows a new group of students after the previous group graduated.
The school is taken over by OZ Entertainment Agency, who transfers their own idol stars over to the school to avoid the law that prohibits underage entertainers from performing after 10pm. Competition arises between the troubled students of Kirin and the newly transferred idols from OZ.

Cast

Main Cast





I'm really surprised when I see this.  wOw... something that i have been waited after dream high first season. I luv the main cast Jin Woon the most! Maybe because of he's face and plus he's character in this drama. Hope this drama will get a best hit than before.



Valentine's Day




Valentine's Day... Apa yang masyarakat kita faham tentang hari ini.... Kalo di tanya jawapan mereka pastinya hari untuk berkasih sayang.  Adakah itu bermakna kasih sayang adalah terbatas. Bukankah kasih sayang itu sesuatu yang harus ada dalam diri kita dan sentiasa kita perlu tunjukan.  Dan kasih sayang itu bukan hanya untuk pasangan kekasih.  Sekarang ni dalam kalendar pun dah ada noted kan 14/2... Nampak cam penting sangat.  Tapi tau tak kita sejarah Valetine's Day.

Valentine's Day ni sebenarnya hari untuk memperingati seorang paderi dan negara-negara yang berkenaan akan mengambil bercuti pada tarikh ini untuk menghormati paderi "Saint Valentine". Pope Gelasius merupakan orang pertama yang memberi tarikh ini.  Namun kemudiannya di keluarkan dari kalendar oleh Pope Paul VISekitar abad ke-14, ia menjadi hari pencinta menerangkan cinta mereka antara satu sama lain dengan mempersembahkan bunga, coklat, dan menghantar kad ucapan(dikenali sebagai "Valentine").  Hari pertama menjadi yang berkaitan dengan cinta romantis oleh Geoffrey Chaucer pada Zaman Pertengahan Tinggi.

Kalau sesiapa yang tak tahu sejarah ni boleh la buat research lebih sikit untuk pengetahuan kita je.  Jangan bila orang sambut kita join tapi tak tahu untuk apa.  Kasih sayang itu untuk semua.... Jangan la hanya mengigatinya dan meraikannya pada 14/2 sahaja.  Yang penting diri kita mesti tahu membezakan yang mana baik dan mana tidak, yang mana perlu dan mana tidak.  Niat pun kena betul jugak.  :-))


Saturday, February 4, 2012

Cinta untuk siapa?

Adakah kita cinta pada ibu?
Renungkanlah….

Bila kita tengking herdik ibu….
Hasutan syaitan itu namanya
Dosa kita terima
Sesal kemudian dah tak guna

Bila ibu nasihat kita…
Sambil lewa saja kita mendengarnya
Masuk telinga kanan kiri pula keluar
Walapun nasihatnya berguna

Bila kita dimarah ibu…
Kita merajuk, kecil hati
Namun
Pernahkah kita fikir
Ibu yang selalu kita tengking herdik
Juga kecik hati macam kita

Bila kita meningkat dewasa…
Waktu itu nasihat ibu berputar di ingatan
Tapi segalanya sudah terlambat
Apabila ianya telah terjadi
Umpama kata pepatah
Nasi sudah memjadi bubur
Waktu itu sedarlah kita
Cinta pada ibu begitu bermakna.

Nasihat Mereka

Mereka sering berkata
Syurga ditelapak kaki ibu
Hormatilah ibu
Kerna setiap percakapan ibu
Umpama doa buat kita

Mereka juga sering berkata
Jangan jadi anak derhaka
Sudahnya nanti masuk neraka
Tak kira amal berapa banyaknya

Mereka sering berkata
Jangan bohong ibu
Dosa perbuatan itu
Jujur dengan ibu kerna
Setiap perkara  mampu ibu
Maafkan

Mereka sering berkata
Sayangi ibu dengan ikhlas
Sebagaimana sayangnya ibu pada kita
Jangan pula nak dapat harta
Sayang ‘over-over’
Kena ada batasannya

Mereka sering berkata
Dan berkata
Tanpa jemu memberi nasihat
Supaya tidak kita mengabaikan
Ibu kita.

Ibu Bahagia vs Ibu Malang

Pagi membawa senyuman riang
Pada para ibu yang bahagia
Namun
Pagi yang ceria membawa duka
Tanpa anak-anak di sisi si ibu malang

Tengahari senyuman menawan
Kerna cucu pulang dari sekolah
Namun
Tengahari seribu satu duka derita
Penantian tiada penghujungnya

Petang suasana yang gembira
Dengan gelak tawa anak cucu tercinta
Namun
Petang suasana suram
Tiada gelak tawa cuma kesunyian

Malam penuh kenangan
Mengigat telatah cucu dan anak
Itulah kehidupan ibu bahagia
Namun
Malam hanya kegelapan
Bagi seorang ibu yang malang
Ditinggalkan anak keseorangan
Hidupnya berakhir dengan kerinduan
Yang sarat.