Followers!

Saturday, December 20, 2014

Malaysia vs Thailand - AFF Suzuki Cup 2014



Hari ini adalah diantara hari bersejarah dimana aku duduk depan tv layan bola..  Biasanya mmg malas nak layan bola.

Tapi semangat pulak malam ni layan bola.. Memang best.. Cara permainan Malaysia & Thailand...

Memang nampak yang pemain Malaysia telah mencuba yang terbaik walaupun tewas pada akhirnya tapi aku puas hati melihat pada kesungguhan diaorang ni...

So kita sebagai rakyat Malaysia sokonglah pemain kita kerana mereka masih berjaya sampai ke final dengan mengalahkan Vietnam.  Kalau menang kita suka tapi kalau kalah kita kena terima.  Jangan nak kutuk player.. Mereka dah cuba yg terbaik!

Friday, December 5, 2014

Kerja Baru - Mood Baru

Aku kini telah bertukar kerja dan dah hampir dua bulan aku berada ditempat kerja baru.

Suasana baru dan semuanya baru untuk aku.

Tapi suasana agak tidak membebankan dan bos pun jenis yang agak memahami tidak terlalu pushy...

Bukan nak cakap tempat keja lama teruk tapi semua tempat kerja ada keburukan dan kebaikan tersendiri.

Macam yang lama nya aku memang dah tak gentar dengan bos sebab dah malas nak melayan kerenah mereka.

Jadi yang ini nampak bosnya ok dan aku rasa aku memang akan kekal menghormati mereka selagi mereka menghormati aku.

Kalau bos pun bila kita bagi pendapat kena dengar then only boleh cakap pendapat kita leh pakai ke tak..

Cuma kat tempat lama memang banyak sanagt keja... Sampai kan balik pun terfikir-fikir keja yang tinggal..

Macam yang ni keja memang banyak tapi balik rumah tak yah pikir apa.. Sebab keja dia just abis kat tempat keja..

Jadinya memang ok sangatlah tempat baru ni.  Dan aku teramatlah bersyukur aku dapat kerja ni.  Untuk masa depan.

In Shaa Allah semoga perjalanan yang aku lalui akan dipermudahkan.

Let's Think! ~ 3


Can you see both the duck and the bunny in this ambiguous drawing? The duck's bill is the bunny's ears. This was first used by a psychologist named Joseph Jastrow in the early 1900s...









p/s: Answer for Let's Think 2 :-

Emily had used the mute button during her conversation with Anna so that all Anna heard was: "call...help...emergency...please hurry". Anna, sensing something was wrong, called the police and told them Emily's address. The police were able to come to Emily's house in time to catch the perpetrator.