Monday, December 3, 2012

On saturday....


Semalam aktiviti aku jadi driver utk bw org pergi karaoke. Sepupu aku masuk pertandingan sempena aktiviti belia dan sukan kat kawan aku. Untuk kali pertamanya aku pergi ke pertandingan macam ini. Mungkin sebab aku tidak berminat jadi ak memang jarang pergi ke tempat macam ni.

Kalau ikut dalam borang, pendaftaran peserta jam 8.00. Aku bangun jam 6.15am. Aku pergi beli sarapan sekali. Jam 7am aku pergi jemput sepupu aku, rumah dia dalam 20 minit perjalanan.

Kiranya sampai kat tapak karnival jam 8. Cari la kaunter pendaftaran. Patut ke ranya pendaftaran buka dalam jam 10am. Disebabkan daftar lambat kami pun balik dulu. Lapar tahap keterlaluan jadi balik rumah sarap dulu.  :-)

Jam 10 sekali lagi kitaorang pergi la daftar. Then start time will be around 12. Tunggu jela. Aku siap tido lagi memandangkan mata hampir tertutup.

Bermulala la jam 12. Peserta pertama tak ada. So proceed to second consestant. Sepupu aku no 4. Masa peserta kedua nyanyi kepala aku dah mula sakit. Mungkin ak tak biasa dengan situasi macam ni bising dan bingit.

Selesai sepupu aku nyanyi aku ajak dia balik dulu. Tak tahan skit kepala. Petang tu dapat call yang dia msk final top ten.

Malam jam 8.30 start final. Tapi kali ni aku tak hantar ak suruh adik aku.. Sebab kepala sakitnya tak elok ag. Dijadikan kesah dia tak menang just dpt no 6. Tapi dia happy sebab dia buat pun for fun.

Malam tu kul 10 ak dah melelapkan mata.

~~ the end ~~

Moral of story : Jauhkan diri dari karnival yang melibatkan nyanyian. ;-);-)

1 comment:

  1. kalau dia menang ko mesti popular kan ... jd PA dia... hehehh

    ReplyDelete