Followers!

Thursday, December 10, 2009

Taylor Swift - You Belong with Me

You're on the phone
With your girlfriend
She's upset
She's going off about
Something that you said
She doesn't get your humor
Like I do

I'm in my room
It's a typical tuesday night
I'm listening to the kind of music
She doesn't like
She'll never know your story
Like I do

But she wears short skirts
I wear t-shirts
She's cheer captain
And i'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That i'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you
See you belong with me
You belong with me.

Walking the streets
With you and your worn out jeans
I can't help thinking
This is how it ought to be
Laughing on a park bench
Thinking to myself
Hey, isn't this easy?

And you've got a smile
That could light up this whole town
I haven't seen it in awhile
Since she brought you down
You say you're fine
I know you better than that
Hey whatchu doing
With a girl like that

She wears high heels
I wear sneakers
She's cheer captain
I'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That i'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you
See you belong with me
Standing by and
Waiting at your backdoor
All this time
How could you not know
Baby
You belong with me
You belong with me.

[Instrumental]

Oh, I remember
You driving to my house
In the middle of the night
I'm the one who makes you laugh
When you know you're about to cry
And I know your favorite songs
And you tell me about your dreams
Think I know where you belong
Think I know it's with me

Can't you see
That i'm the one
Who understands
Been here all along
So why can't you see?
You belong with me.

Have you ever thought
Just maybe
You belong with me?

Wednesday, December 9, 2009

Michael Jackson - You're Not Alone

Another day has gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone

'Lone, 'lone
Why, 'lone

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
For you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'
And girl you know that I'll be there
I'll be there

You are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone...

CRUSH - DAVID ARCHULETA

I hung up the phone tonight,
something happened for the first time, deep inside
It was a rush, what a rush
Cause the possibility that you would ever
Feel the same way about me
It’s just too much, just too much
Why do I keep running from the truth
All I ever think about is you
You got me hypnotized, so mesmerized, and I just got to know

Do you ever think, when you’re all alone
All that we could be, Where this thing could go
Am I crazy or falling in love
Is it real or just another Crush
Do you catch a breath, when I look at you
Are you holding back, like the way I do
Cause I’m trying, trying to walk away
But I know this crush ain’t goin away, goin away

Has it ever crossed your mind when we were hanging
Spending time girl, are we just friends
Is there more, is there more
See it’s a chance we’ve gotta take
Cause I believe we can make this into
Something that will last, last forever, forever

Do you ever think, when you’re all alone
All that we could be, Where this thing could go
Am I crazy or falling in love
Is it real or just another crush
Do you catch a breath, when I look at you
Are you holding back, like the way I do
Cause I’m trying, trying to walk away
But I know this crush ain’t goin away, goin away

Why do I keep running from the truth
All I ever think about is you
You got me hypnotized, so mesmerized
And I just got to know

Do you ever think, when you’re all alone
All that we could be, Where this thing could go
Am I crazy or falling in love
Is it realor just another crush
Do you catch a breath, when I look at you
Are you holding back, like the way I do
Cause I’m trying, trying to walk away
But I know this crush ain’t goin away, goin away

Big Girls Don't Cry (Remix) (feat. Sean Kingston)

[Intro]
REMIXXXX!!!! Kingston, JR, Fergie
La da da da, La da da da

[Verse 1 - Sean Kingston]
Ring ring, who's calling that's my baby girl on the phone (girl on the phone)
She say she need some space say she wanna leave me alone (leave me alone)
But I aint tripping cause she said it on her own
That's just the way life goes
Lemme know that big girls don't cry but please let me explain (let me explain)
Can we please work things out before you go on your way (on your way)
See i got alota things on my mind and I know your feelin' the same (feelin' the same)
Cause the situations outta control

[Chorus - Fergie & Sean Kingston]
I hope you know, I hope you know
That this has nothin' to do with you
Im feelin' blue lets work things out
Cause I don't know what to do
And I'm gonna miss you like a child misses their blanket
but I gotta get a move on with my life
That's just the way it has to go
And big girls don't cry

[Verse 2 - Fergie]
The smell of your skin lingers (lingers)
On me now (C'mon)
Probably on your flight back to your hometown (hometown) (Is that right)
I need some shelter of my own protection baby (baby) (c'mon)
To be with myself and center, clarity
Peace, serentity

[Chorus]

[Verse 3 - Sean Kingston]
What should I do. I'm missin' you
And I feel so down
Now that your gone, I can't go on
This must be the end

[Chorus]

Because Of You - Kelly Clarkson

I will not make the same mistakes that you did
I will not let myself cause my heart so much misery
I will not break the way you did
You fell so hard
I've learned the hard way, to never let it get that far

Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid

I lose my way
And it's not too long before you point it out
I cannot cry
Because I know that's weakness in your eyes
I'm forced to fake a smile, a laugh
Every day of my life
My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with

Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid

I watched you die
I heard you cry
Every night in your sleep
I was so young
You should have known better than to lean on me
You never thought of anyone else
You just saw your pain
And now I cry
In the middle of the night
For the same damn thing

Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I tried my hardest just to forget everything
Because of you
I don't know how to let anyone else in
Because of you
I'm ashamed of my life because it's empty
Because of you
I am afraid

Because of you
Because of you

Aku Mau - Once

Kau boleh acuhkan diriku
Dan anggap ku tak ada
Tapi takkan merubah perasaanku
Kepadamu

Kuyakin pasti suatu saat
Semua kan terjadi
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Selalu bersedia bahagiakanmu
Apapun terjadi
Kujanjikan aku ada

Kau boleh jauhi diriku
Namun kupercaya
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Aku yang rela terluka
Untuk masa lalu

A LITTLE TOO NOT OVER YOU - DAVID ARCHULETA:

Oohhhh oh, oh..

It never crossed my mind at all.
It's what I tell myself.
What we had has come and gone.
You're better off with someone else.
It's for the best, I know it is.
But I see you.
Sometimes I try to hide
What I feel inside,
And I turn around.
You're with him now.
I just can't figure it out.

Tell me why it's so hard to forget.
Don't remind me, I'm not over it.
Tell me why I can't seem to face the truth.
I'm just A Little Too Not Over You.
Not over you....

Memories, supposed to fade.
What's wrong with my heart?
Shake it off, let it go.
Didn't think it'd be this hard.
Should be strong, movin' on.
But I see you.
Sometimes I try to hide
What I feel inside.
And I turn around,
[ A Little Too Not Over You lyrics from http://www.lyricsyoulove.com/ ]
You're with him now.
I just can't figure it out.

Tell me why it's so hard to forget.
Don't remind me, I'm not over it.
Tell me why I can't seem to face the truth.
I'm just a little too not over you.

Maybe I regret everything I said,
No way to take it all back, yeah...
Now I'm on my own..
How I let you go, I'll never understand.
I'll never understand, yeah, oohh..
Oohhh, oohhh, oohhhh..
Oohhh, ooohhhh, oohhh.

Tell me why it's so hard to forget.
Don't remind me, I'm not over it.
Tell me why I can't seem to face the truth.
I'm just a little too not over you.

Tell me why it's so hard to forget.
Don't remind me, I'm not over it.
Tell me why I can't seem to face the truth.
And I really don't know what to do.
I'm just a little too not over you.
Not over you, oohhh..

Kenangan 2009

Salam....

Bangun jerk ari ni g kerja macam biasa. Terkejut ak bila negok kalendar cepat betul masa berlalu dah pun 9/12. Nak masuk tahun baru dah. Ak pun dh nak tukar keja baru serba serbi baru la... Azam memang confirm la baru.

Ak rasa tahun ni merupakan salah satu tahun yang agak bnyak kenangan sama ada yang baik atau pun yang kurang baik. Tapi yang baik tu sentiasa akan tersemat di hati ak yang mana tak baik tu delete je dari kamus hidup.

Ak harap sumer orang pun macam 2. Jangan di kenang benda yang tidak membawa sbarang manfaat pada kita. Tapi bila duduk2.. kenang2 kembali makin tua la ak ni.. Hehehe... Harap2 masa2 yg mendatang akan aku penuhi dengan kgembiraan dan kalo blhak harap pada diri ak dan pada sumer orang kat dunia ni 'dunia hanya sementara, so pandai2 la bawa diri yerk'.

Hope sumer akan hidup dalam keadaan yang gembira. Senyum selalu tapi biar berpada jangan sampai orang kata anda giler. Akhir kata.. Salam 2 all.

Friday, December 4, 2009

Kenapa Tak Kejutkan Aku....

Suatu malam yang sunyi dua orang kawan Amir dan Amirul sedang khusyuk study sambil memberi mesej dengan menulis di kertas. Di akhir mesej Amir telah meminta Amirul menolongnya….

‘ Mirul minta tolong boleh? ‘

Amirul pun membalas.

‘ Pe dia? ‘

Amir pun menulis dan memberinya pada Amirul.

‘ Esok kejut aku pukul 7. ‘

Amirul membalas.

‘ Ok.’

Amir pun mula melangkah ke katil selepas Amirul membalas surat tersebut. Amirul sesudah habis study pula melelapkan mata.

Keesokannya…

Amir mengesat-gesat mata melihat jam dan melihat Amirul sedang duduk di kerusi.

“ Wei asal kau tak kejutkan aku? “ Tanya Amir setelah melihat jarum jam tepat di nombor 9.

“ Dah penat aku kejutkan tapi kau buat tak tau je.” Kata Amirul mempertahankan diri.

“ Mana ada?” kata Amir.

“ Kalau tak percaya pergi kat atas meja tu.” Amir mula melangkah ke meja dan melihat

‘Wei bangun la…(3x) Ko ni degil nanti lambat aku tak tahu.’ yang cuma ditulis diatas sehelai kertas.

Thursday, November 19, 2009

Glenn-Januari

Berat bebanku meninggalkanmu,
Separuh nafas jiwaku,
Sirna…

Bukan salahmu,
Apa dayaku,
Mungkin benar cinta sejati,
Tak berpihak pada kita.

Kasihku..
Sampai disini kisah kita,
Jangan tangisi keadaannya,
Bukan kerna kita berbeza

Dengarkan..
Dengarkan lagu…
Lagu ini..
Melodi rintihan hati ini

Kisah kita berakhir
Di Januari

Selamat tinggal kasih sejatiku
Wow… pergilah….

Friday, November 13, 2009

Cinta Dalam Hati-Ungu


Tajuk/Lirik Lagu: Cinta Dalam Hati
Penyanyi: Ungu
Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu.. dengan hidupmu
Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku
(Korus)
Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

Wednesday, October 21, 2009

Songs:My Mother

Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay rigt close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

SUMBER AL-QURAN

Allah subhannahu wa Ta’ala telah berfiman, yang bermaksud;”Hai orang-orang yang beriman , janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain.

Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin , maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka . Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang –orang yang zalim .”(Al-Maidah:51)

“Kamu tidak akan mendapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, saling berkasih sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan Rasulnya.”
(Al-Mujadilah: 22)

SYARIAT ISLAM

Adapun tema kasih sayang yang sering menjadi alasan orang untuk ikut merayakannya, Islam tidak memungkiri bahawasanya hal tersebut sesuatu yanf asasi bagi manusia. Oleh kerana itu Rasulullah SAW bersabda: “Sayangilah apa yang ada di muka bumi maka yang berada di langit akan menyayangimu.”.

Tetapi islam memerintahkan bahawa perasaan kasih sayang tersebut harus di wujudkan sesuai dengan aturan-aturan syar’i. Ini penting untuk diperhatikan kerana biasanya perayaan ini banyak di lakukan oleh generasi muda yang memanfaatkan perayaan tersebut untuk menjalinkan perasaan kasih saying dengan lawan jenis yang jauh dari nilai-nilai syar’i.

MENGAPA VALENTINE DI HARAMKAN?

Perayaan dalam islam adalah ibadat, ia telah ditentukan cara dan penghayatinya oleh nabi. Dalam sebuah hadis, baginda bersabda: Setiap kaum ada perayaan. Bagi kaum ini (islam) juga ada hari-hari perayaannya, iaitu Hari Raya Fitrah dan Hari Raya Korban. (Al-Bukhari 952, Muslim 189200). Kita dilarang keras meniru kaum musyrikin atau penyembah berhala.

Sesiapa meniru budaya sesuatu kaum, maka ia tergolong dalam kaum itu. Banyak ayat Al-Quran dan hadis melarang amalan meniru seperti sabdanya: Sesiapa menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dalam kaum itu.

Percintaan yang dimaksudkan pada hari kekasih ini terlalu umum dan melampaui batas-batas kesederhanaan. Islam memang agama kasih sayang, tolong-menolong dan merangsang supaya bersatu hati, tetapi hendaklah berjalan di bawah payung iman dan takwa.

ISLAM DAN VALENTINE

ASAL-USUL VALENTINE

Sejarah asal hari ini mempunyai hubungan dengan pemujaan berhala dan patung dalam masyarakat orang Rom sebelum 17 Abad yang lalu. Perayaan ini pada mulanya di perkenalkan dalam masyarakat mereka sebagai hari mencintai tuhan atau patung pujaan.

Antara lagenda yang tersebar di kalangan orang Rom dan kemudiannya di percayai penganut agama Kristian, kononnya Romelios Datuk Bandar Rom, pernah di susuli seekor binatang ganjil. Sejak itu ia mendapat kekuatan tenaga dan fikiran yang luar biasa.

Orang Rom menjadikan peristiwa yang berlaku pada tarikh 14 Februari itu, sebagai sejarah bagi perayaan tahunan mereka yang diadakan secara besar-besaran. Antara upacara rasmi pada hari itu ialah menyembelih anjing dan kambing betina, kemudian darahnya di lumur pada badan dua pemuda, kemudian di basuh dengan susu, sebelum mereka di arak di tengah-tengah Rom.

Ketika perarakan berlangsung, kedua-dua pemuda itu memegang kulit anjing dan kambing yang di sembelih dan masih berlumuran darah, mereka mencalitkan darah itu kepada siapa sahaja yang sempat di calit. Anak-anak gadis bangsa Rom sangat suka jika badan mereka sempat di calit darah oleh dua pemuda itu, kerana dipercayai mereka mampu mengandung dan tidak akan mandul.

Wednesday, September 30, 2009

Soalan Yang Ditanya Oleh Imam Ghazali Terhadap Anak Muridnya

Imam Ghazali bertanya beberapa soalan kepada anak muridnya. Salah satu daripada soalan Imam Ghazali adalah ” Apakah paling dekat dengan kita di dunia ini ? ” Murid – muridnya menjawab ibubapa kita, guru, kawan dan sahabat. Imam Ghazali menjelaskan semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita adalah ” MATI ”. Sebab itu sememangnya janji Allah S.W.T. bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati. Ayat 185 Ali Imran. Kita tidak boleh menolak kematian walau kemana jua kita lari.

Soalan kedua Imam Ghazali yang ditanya pada anak muridnya. ” Apa paling besar di dunia ini ? ” Murid – muridnya menjawab, gunung, matahari, lautan. Semua jawapan itu benar kata Iman Ghazali. Tapi yang paling besar ada di dunia ini adalah ” NAFSU” ( Al A’Raf 179 ). Maka kita harus berhati – hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu membawa kita ke neraka. Jangan nafsu membinasakan diri kita. Nafsu kalau tidak dapat dikawal memang buruk.

Soalan seterusnya yang Imam Ghazali yang ditanya pada anak muridnya ” Apa yang paling jauh dari diri kita di dunia ini ? ” murid – murinya menjawab bulan, matahari, bintang. Maka Imam Gahzali menjelaskan bahawa apa yang mereka katakan itu benar. Tapi yang paling benar adalah ” MASA LALU ”. Walau dengan cara apa sekalipun kita tidak dapat kembali ke masa lalu. Sebab itulah walaupun kita rindukan masa lalu kita, ianya tidak akan kembali semula. Sebab itu lah setiap masa kita harus lakukan yang terbaik untuk hari ini kerana ianya akan menjadi masa lalu. Masa yang suatu hari nanti kita akan kenang pahit dan manisnya.

Monday, September 28, 2009

Kehidupan - Inteam (duet bersama Nazrey Raihan)

Kesenangan mendatang tak akan selamanya,
begitula selepas susah ada kesenangan,
seperti selepas malam datangnya siang,
oleh itu waktu senang jangan lupa daratan..

Gunakan kesempatan untuk kebaikan,
sebelum segalanya terlepas dari gegaman,
kelak menyesal nanti tak berkesudahan,
apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa..

Jangan difikir derita akan berpanjangan,
kelak akan membawa putus asa pada tuhan,
ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..

Ujian adalah tarbiah dari Allah,
apakah kita akan sama ataupun sebaliknya,
kesenangan yg datang selepas kesusahan,
semuanya adalah nikmat dari Tuhan..

Thursday, September 17, 2009

Pussycat Dolls - I Hate This Part Lyrics

We’re driving slow through the snow on 5th Avenue
And right now radio’s all that we can hear
Now we talk since we left, it’s so over due
It’s cold outside but between us its worse in here

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers
I don’t wanna try now
All that’s left is good-bye
To find a way that I can tell you
I hate this part right here
I hate this part right here
I just can’t take your tears
I hate this part right here

Everyday, 7 takes of the same old scene
Seems we’re bound by the loss of the same routine
Gotta talk to you now before we go to sleep
But will you sleep once I tell you with hurting me

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers
I don’t wanna try now
All that’s left is good-bye
To find a way that I can tell you
I hate this part right here
I hate this part right here
I just can’t take your tears
I hate this part right here

I know you’ll ask me to hold on
And carry on like nothing’s wrong
But there is no more time for lies
‘Cause I see sunset in your eyes

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers
I don’t wanna try now
All that’s left is good-bye
To find a way that I can tell you

but I gotta do it,
I gotta do it,
I gotta do it
I hate this part
I gotta do it,
I gotta do it,
I gotta do it

I hate this part right here
I hate this part right here And I just can’t take these tears
I hate this part right here

Misha Omar-Cinta Adam dan Hawa

Cinta Adam dan Hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menggerakkan nurani
Mencari kasih suci
Sehingga kita yg tertinggal saling damba
Sentiasa rasa sunyi bersendiri
Mana dia kekasih hati
Mana dia pujaan ku yang sejati
Dengarlah bisikan asmaraku
(Korus)
Cinta Adam dan Hawa
Satu bersama satu terpisah
Buat diriku tertanya-tanya
Cinta Adam dan Hawa
Satu harapan, satu sandaran
Buat diriku rindukan dia
Kau yang aku puja
Kau yg aku cinta
Kasihku di Firdausi
Cinta Adam dan Hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menjadi saksi impian murni

Rossa - Atas Nama Cinta

Aku wanita yang punya cinta di hati
Pada dirimu dan dirinya dalam hidupku
Mengapa terlambat cintamu telah termiliki
Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta
(Korus)
Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau
Atas nama cinta
Ku relakan jalanku merana
Asal engkau akhirnya denganku
Ku bersumpah atas nama cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta

Alyah - Tak Mungkin Kerna Sayang

Setiba di persimpangan,
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu
Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti
Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali
Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba2
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan
Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Monday, September 14, 2009

Selamat Hari Raya!!!

Salam kepada smua yang membaca blog ni...

Pertama sekali saya nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa walaupun dah xlama lagi puasa...

Harap2 di bulan mulia ini dapat lah sama2 kita top-up pahala kita sumer.

Memandangkan hari raya yang kian menjelang, macam mana psiapan anda semua...

Mesti hebat2 belaka...

Tapi biar berpada-pada jangan abis raya nanti makan roti gardenia jer...

Diharap kepada semua semoga raya tahun ini dan yang mendatang akan terhapusnya dendam2 dan saling bermaafan sesama manusia.

p/s: kita ni hidup xtau berapa lama so buangkan sikap sombong, riak sebaliknya bersihkan hati ikhlaskan diri.