Followers!

Monday, January 13, 2014

KFC & Aku... ~~ 1#

Kalau nak kata ni medan komplain KFC... Memang bukan la... Ni cuma saat-saat gembira atau duka bila ke KFC...

Hari ni masa aku ke KFC aku order snack plate ngan set burger...

Clearly aku cakap kat budak tu... Set burger aku nak bungkus dan snack plate tu nak makan...

Okay abis order dia amek duit sambil berborak dengan kawannya...

Bukan borak apa pun kawan dia suh dia g lunch...

So total aku ken abayar RM27.40... Tapi aku bayar RM57.40.. So balance would be RM30...

Tapi dia tak bagi balance dia terus g siapkan makanan aku...

Masa order snack plate aku minta 1ori 1hot&spicy...

Tapi masa nak amek ayam dia tanya aku nak spicy ke....

Aku dah la ngah lapar tahap gaban ni... So malas nak layan aku angguk jela...

Burger aku suh tapau nih... Dia bagi aku untuk hidangan makan... AKu pun cakap la ni nak bungkus...

Balance duit aku masih tak dapat lagi masa tu...

Masa order air aku minta Teh O Ais Limau tanpa air...

Sekali lagi dia tny aku... Air tadi teo ais limau ke...

Ak angguk sambil berkata... Tanpa ais...

Dah siap hidangan aku... Dia cakap ok dah...

Aku pandang dia aku cakap, duit balance belum dapat lagi...

Dia pelik, belum dapat lagi.. Dia tanya aku balik...

Pastu dia panggil bos dia... Nak pulangkn balance sebab dia dah tutup peti cashier tu...

Nasib la bos dia tak marah-marah... Just dia pulangkan duit... Minta maaf...

Hmmm pengalaman pertama aku cashier tanya customer... Belum dapat lagi balance...

Hati-hati la kerja tu dik... Nasib la mood sihat ari ni senyum je... Kalau tak memang pandangan maut la ko dapat...

Dan nasib baik jugak ko xdapat customer kaki komplain kalau tidak...

Camne pun pada kamu manusia semua buat silap... Aku sendiri bukan tak pernah kena marah... Cuma berhati2 nasib bukan selalunya baik... :-)






2 comments:

  1. Selamat budak tu...kalau ak in sha Allah die akan lebih peka lepas bertembung ngan ak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah asalkan dapat balik duit udah... Bukan kerja aku nak train budak tu on how to treat customers... It's on their management not mine...

      Delete