Followers!

Tuesday, June 3, 2014

Bertambahnya Usia...

Bertambahnya usia kita maka akan semakin matang kita menjalani kehidupan seharian.

Dan seiring dengan itu, kita akan berubah menjadi seorang yang lebih sensitif dan berfikir dengan mendalam.

Seperti diri ini yang mudah berkecil hati bila ada menuturkan sesuatu yang mengusik jiwa. Sebenarnya benda yang dituturkan agak biasa dan cuma dengan niat menegur. Tapi kata orang kalau dah bertambah usia ni bertambah mudah terguris hati.

Samalah juga dengan ibu kita. Bila berkata sesuatu walaupun dengan niat menegur jangan lah menggunakan bahasa yang kasar sebab jiwa ibu ni lembut.

Insan yang penyayang sebab tulah kalau untuk anak kita dapat lihat yang ibu banyak berkorban.. Dari melahirkan sampailah besar panjang dan dah pandai cakap lebih-lebih ni...

Aku sentiasa berharap dengan apa yang aku tuturkan tak akan membuatkan orang kecil hati. Sebab aku ni kalau marah cakap tak filter...

Tapi tu semua pada diri sendiri.. Nak pasang filter ke tak depend on us.. Sebab hanya kita yang mampu mengubah diri kita sama ada menjadi lebih baik atau sebaliknya..

We choose the best. Tapi kita pun akan semakin bertambah usia dan akan lalui feeling yang ibu kita rasai sekarang. Maka bertambahlah usia bererti banyak perubahan pada diri yang akan kita lalui.

1 comment: