Followers!

Monday, November 11, 2013

Tembak-menembak...

Terkesima jugak ak bila tengok berita TV3 hari ni...

Apalah nak jadi dengan Malaysia sekarang ni.. Perkara yang biasa kita dengar berlaku di luar negara kini makin berleluasa di Malaysia.

Tembak menembak macam dah biasa dengar pulak sejak kebelakangan ni..

Yang peliknya orang yang menembak tu... Diaorang memang tak da ahli keluarga ke..

Kadang2 nak jalan2 pun fikir dua tiga kali... Kita mana la tau andai terkena peluru sesat, nak tembak orang lain kang terkena orang lain...

Perkara macam ni cuma akan menambahkan perasaan takut, fobia dan dendam dikalangan yang terlibat...

Adakah pistol mampu menyelesaikan segala masalah.. Kalau pistol jawapannya semua rakyat malaysia kena belajar menembak...

Kalaulah ilmu menembak yang dah terror tu dibawa pergi menolong saudara kita di Syria lagi bagus dari menembak orang yang tak sepatutnya di Malaysia...

Cuba buat benda yang datang untung sikit... Kalau tembak orang tak bersalah apa dapat PAHALA ke DOSA ke? Mungkin cuma dapat kepuasan.

Maksudnya kalau kita tak dapat nak menyelesaikan perkara dengan cara baik janganlah buat dengan cara yang tak sepatutnya sebaliknya fikirkan cara yang lebih baik. Kita ni sesama manusia memang akan ada sifat kasihan pada orang lain. Yang lah ttup sifat tu.

No comments:

Post a Comment