Followers!

Sunday, September 22, 2013

Yang sempurna atau menyempurnakan..

Kebanyakkan orang lebih suka mencari pasangan yang sempurna. Cantik, sopan, menghormati dan dengar cakap. Tapi tau tak korang mencari pasangan itu adalah lebih penting yang dapat menyempurnakan kita.

Dalam dunia ni tak ada manusia yang sempurna. Walaupun luaran kelihatan sempurna tetapi dalaman tak siapa yang tahu.  Namun begitu masih ada yang mencari kesempurnaan.

Kita pun kenalah tau jika pasangan kita cuma memilih kita kerana kesempurnaan adakah kasih sayang akan hilang jika kesempurnaan semakin luntur. Tubuh badan, muka, segala yang fizikalnya akan semakin kurang seiring dengan usia.  Manakala sifat dalam yang kita tidak ketahui juga mungkin akan berubah walaupun sukar nak berubah.

Jadi bersyukurlah dengan pasangan yang telah ditakdirkan oleh ilahi. Kerana pasangan itu mungkin seseorang yang tidak sempurna namun mampu mencintai, menyayangi dan memahami. Itulah yang terbaik.

Jauhi sifat merungut kerana tidak suka dengan sifat pasangan kita. Sebaliknya tegurlah pasangan kita untuk memperbaiki sifat mereka itu. :-)

Jangan sesekali mengata pasangan sendiri pada orang lain. What will people judge you when you talk about your own wife/husband. Cuba bayangan kalau pasangan korang buat macam tu. Depan punya la baik, i luv you la, sayang la tapi hakikatnya belakang cakap "aku tak selesa sangat la dengan perangai dia cam ni.". Just accept it!

It's your own choice don't blame other because you're the one who agreed to married. Your own decision!

Jadi terimalah dia, cintailah dia, apa yang kurang itu lengkapkanlah.


Note : Kalau ak nak cari pasangan ak pun nak yang sempurnakan, yang boleh menerima ketidaksempurnaan ak. Yang menerima ak seadanya ak. Nak suh ubah sikit2 boleh la.. hehehe :-)

1 comment:

  1. bunga.........bunga cinta................ wewitttt

    ReplyDelete