Sunday, March 31, 2013

When it's come to stress...



Stress @ tekanan sesuatu yang sebati dalam kehidupan harian kita. Memang kita tak akan terlepas dari tekanan. Sebab tekanan adalah masalah yang kita hadapi dan sampai satu tahap kita rasa kita tak leh handle lagi perkara macam ni. And the end of story its become stress because we keep thinking the solution.

Tekanan ada banyak jenis. Tekanan kerja, tekanan dari perhubungan yang rumit, tekanan akibat dari keadaan sekeliling dll.

Apa yang kita boleh lakukan untuk menghilangkan stress???

Ni tips yang ak bagi sebab ak buat macam ni. It's depends on person, which way you think more suitable for you to handle STRESS...

And as for me I much more prefer as below :-

1. Crying - Memang ni la yang selalu ak buat... Hehehehe tapi selalunya BUSTED by my mom.

2. Berdiam diri - ak akan jadi lagi stress kalau orang mula bertanya banyak pada ak. So biakan je ak. I need SPACE for myself. And for sure  my stress will be ease off.

3. Need someone to talk - ni bukan ak la ak ni jenis pendam. adik ak mcm ni dia kalau stress he's will keep talking till ears fall off. :-)

4. G.A.M.E - wahhhh yang ini mesti kena caari game lawan2... baru betol2 lepaskan stresssssssss

5. SCREAM all out - ak pernah sekali buat mcm ni. And seriously this is the best way. All the things in my mind GONE. And wow just feel like a baby without anything in my mind. Tapi kalau nak wat cam ni kena cari betol2 tpt. Ak pulak memang kebetulan naik SPACE SHOT kat genting.

6. And as muslim the better way is when we pray & read Al-Quran.

Itulah yang ak dapat kongsikan kat korang hari ni. Tapi jangan ikutkan sangat sebab bergantung pada diri kita juga.  Bukan semua kita akan serasi. Sebab kita ada cara yang memang semulajadi dan menjadi serasi dengan kita. Jadilah diri SENDIRI. :-)

No comments:

Post a Comment