Followers!

Wednesday, May 16, 2012

Bertuah ke kalau ada 2 muka... :-)

Hi all... Dah lama rasanya tak post dalam blog.  Hari ni nak cerita pasal 2 muka a.k.a. Talam.   Siapa yang dipersekitaran mereka ada kaum-kaum ini.  'Double Face' ak panggil. Ini adalah golong orang yang tidak tahu nak ikhlas dalam setiap perbuatan dan percakapan.






Orang macam ini topeng mereka sukar untuk di tanggalkan.  Kalau kena cara baru la kita tahu perangai dan sifatnya itu.  Penuh dengan sikap kepura-puraan.  Kadang-kadang kita tak perasan yang kita dah pun termakan dengan kata-kata mereka.








Mereka ini suka menebarkan kebaikan sendiri di hadapan orang lain dan suka membangga diri.  Umpama hidup sentiasa di atas.  Apa yang penting pada mereka cuma diri sendiri sahaja.  Oleh yang sedemikian hati-hatilah wahai teman.  Yang sentiasa berada disekeliling kita tak semestinya baik, yang sentiasa menasihati kita bukan bermakna mereka cemburu, segala puji-pujian bukan semuanya ikhlas, yang sentiasa menyokong kita boleh juga mengkhianati kita, yang hari ini kawan boleh jadi musuh esoknya, yang senyum didepan bisa berkata di belakang DAN YANG PENTING KITA TAHU DIRI KITA TAK MACAM iNI KAN... ^_^

2 comments:

  1. teringat time sek pggl sorg mamat nie "talam" hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehehehe... ms tulis entry ni ak pon senyum2 sebab ingat kan tu... :-)

    ReplyDelete