Friday, May 10, 2019

Apa yang sukar dilupakan...?

Assalammualaikum..

Apa pendapat korang tentang topik hari ni. Sesuatu yang sukar untuk aku lupakan adalah KENANGAN. Dan pastinya semua orang ada kenangan. Saat-saat kita lalui hidup kita itulah moment yang sukar untuk kita lupakan.

Saat ku jatuh dan bangun, siapa yang ada disisi. Saat ku bersama-sama dan bila kau tiada disisi.  Saat bergembira dan saat bersedih siapa pengubat luka.

Kenangan adalah suatu kurniaan yang perlu kita bersyukur. Mungkin ad perkara kita nak lupakan tapi dari melupakan lebih baiklah menjadikan ianya pengajaran untuk diri sendiri. Adakala perkara begitu yang akan menyebabkan kita muhasabah diri.

Apabila aku memandang kembali ke belakang tanpa aku sedari dah jauh aku menapak dalam hidup aku. Dah jauh rupanya perjalanan aku. Dari masa aku belajar sampai kini aku dan bekerja dan setiap titian-titian masa yang aku lalui ak jadikan itu penguat untuk aku terus melangkah dalam hidup aku.

Bukan semua laluan yang kita lalui itu indah tapi itulah perjalanan hidup kita. Dan hanya kita yang tahu apa kita rasa.

Semua pun ada cerita dalam laluan kehidupan mereka. Semoga jangan dihentikan perjalanan kita sampai saat ianya perlu diberhentikan. Kuatkan hati dan semangat agar dipermudahkan segala urusan dan perjalanan hidup. 

No comments:

Post a Comment