Monday, March 24, 2014

Komputerku 'Hang'!

Pagi ni seperti biasa punch card sharp jam 8... Pekerja yang tidak berdedikasi sungguh aku ni kan... Sharp-sharp je punch...

2 bulan kebelakangan ni memang macam tu la tabiat aku... Kalau dulu masuk kul 8 tapi 7.15 aku dah sampai... Semangat katakan... Hihihi

Ok berbalik pada tajuk utama kita.. Komputer hang...

Pagi tadi macam biasa masuk je opis on switch... tekan button on kat cpu tuh...

mcm biasa masuk window.. pastu dah masukkan password...

Tunggu loading jap aku pun buka la email... pastu buka folder dah hang...

Pelik jugak pesal hang sebab last friday aku guna ok je...

Tak per nak try re-start... pun tak leh tekan start button kat bawah tu...

Pergh... Bengang plak aku... Pastu aku apa lagi terus tutup switch bawah... Tunggu sekejap...

On balik still sama jugak... Huh dah mula la pc ni... Macam mana ni....

Bos kat dalam pulak discussion tak abis... Dari la pagi sampai kul 10.30am aku buka tutup, cabut semua wayar pasang balik... Give up ak... Last option, nampak je bos tros panggil...

Komputer saya tak leh guna... hang... masuk window sampai desktop pastu hang.... aku explain kat bos ak... Dia pun tengok2 kejap pastu tros cakap.. Ko try la kalau tak boleh hantar pc world....

Huhhuhu... Senang sikit... Hntar je tros sbb mmg aku dah try kan tak boleh... Tapi memang melambatkan kerja la kena pinjam komputer orang belakang... Sib baik orang belakang lebih banyak menghabiskan masa dalam production...

Aku harap esok dah bolehlah aku amek komputer aku tu... Susah la data semua dalam tu yang aku backup pulak tak banyak...

Tak jangka benda mcam ni leh terjadi kalau tahu telah ku backup semua dataku... :-(

2 comments:

  1. Itu la...rietta pown wsau juga...sebab jrang sgt buat backup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik backup kalau tak memang T_T..... Yelah mana nak dicarik file2 tu....

      Delete