Followers!

Monday, October 8, 2012

Dengar Tak???!!!

Ada sesiapa yang dengar HotFM pagi ini. Wahh topiknya "Wanita malaysia adalah yang ke-3 paling curang di dunia". Siapa sangka kan...

Aku rasa macam lelaki jek tapi patut ke akhbar menyatakan perempuan adalah diantara yang tercurang di Malaysia. Ak buat kajian ak sendiri. Apa pemahaman aku pada perkataan 'Curang'? Pada aku curang adalah sifat ketidakjujuran. Hmmmm curang itu tidak hanya pada pasangan sebab kita juga boleh curang pada Kerja.

Cuma curang ini lebih digunakan untuk pasangan-pasangan. Memang la ramai kot kat malaysia ni yang macam tu. Kadang-kadang kita tidak boleh hanya menyalahkan sebelah pihak. Sesuatu hubungan yang harmoni tidak akn berlaku "curang" antara mereka.  Sebab???

Jika dikatakan benar Yang Paling Curang No. 3 Di Dunia adalah Wanita Malaysia, kenapa??? Kenapa terjadinya perkara macam ni. Aku tidak akan dan insyaallah di masa akan datang cuma menyalahkan sebelah pihak. Kita tak tahu apa yang ada dalam hati seseorang dan kita tidak boleh scan minda orang-orang disekeliling kita.

Hubungan yang terjalin haruslah kerana ikhlas menerima dia seperti adanya. Jika hanya kerana cantik, kedudukan, harta dll. Kita kalau nak hidup lama dengan pasangan kita haruslah kita tahu yang cantik tidak akan kekal lama, kedudukan hanya kepuasan dunia dan harta tidak akan ada kesudahannya.

Ak sentiasa berharap orang yang akan bersama dengan ak adalah orang yang menerima ak seadanya diri ak dan sebagaimana dia menerima ak sebegitu jugalah ak menerimanya.


p/s : selamat pagi :-D !

2 comments:

  1. dgr suria lh pg2 nie .... prmpn curang sbb lelaki jgkkkkk .. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb 2 la kita tak boleh slhkan sebelah pihak je... tapi percaya setiap apa yang berlaku dalam hidup ini ada sebab dan hikmah sebaliknya.

      Delete